Adwords annonsering på Google

Artiklar och tips om hur Google Adwords. Adwords bygger på andraprisauktioner som ursprungligen uppfanns av ekonomen William Vickrey (nobelpriset 1996). Att förlora pengar som annonsör på Adwords är lätt om du inte vet vad du gör – här är några av våra råd så att att annonserna bidrar till positiv ROI. För dig som vill lära dig mer finns det Google certifieringar.

Verktyg i Google Adwords
Glöm inte heller bort att det finns olika typer av verktyg som Adwords Editor och med Adwords Scripts effektiviserar du dina annonser. I Adwords hittar du också verktyg som Keyword Planner som innebär att du kan få mer information om dina nyckelord.

Söker du en Adwords Specialist? besök Expandtalk – Adwords

Minska Adwords kostnaden

Det finns nog många marknadsförare som har kört gasen i botten på Adwords. Det är ett enkelt sätt att öka aktiviteten men i verkligheten är det bara Google som tjänar på ett dåligt konfigurerat Adwords konto. Du och ditt företag får betala mycket för dåliga klick och besökare som inte konverterar. En del byråer tar […]

Falska klick i Adwords

Falska klick kallas för trafikbedrägeri (click fraud) och det är ett allvarligt problem. En del beräkningar säger att mer än en tredjedel av all digital annonsering är felaktig och handlar om trafikbedrägeri. Annonsörer förväntar att allt deras innehåll på nätet ses av en mänskliga publik – till riktiga konsumenter som har en potential att köpa en produkt eller tjänst men det är inte alltid det är fallet.

[…]

Av |oktober 28th, 2014|Adwords annonsering på Google|1 kommentar

Genomsnittlig position på Adwords

Genomsnittlig position på Adwords är ett viktigt mått för att du ska få många besökare och det kan vara rätt arbetsamt att uppdatera manuellt. Som tur är finns det automatiska regler i Adwords skripts som du kan använda.

[…]

Av |augusti 31st, 2014|Adwords annonsering på Google|Inga kommentarer

Annonstillägg i Adwords

Tillfogas textannonsen för att göra den mer relevant. Du hittas annonstilläggen under fliken annonstillägg.
Annonstillägg kan läggas på kontonivå och vissa i kampanjnivå.

Exempel på annonstillägg som du kan lägga till i Adwords.

Plats och adressinformation – adresstillägg – kan användas endast via ”Mybusiness konto” (fd Google Places). Tidigare gick det att lägga till adresser med manuella tillägg. […]

Av |november 11th, 2013|Adwords annonsering på Google|Inga kommentarer