Adwords annonsering på Google

Artiklar och tips om hur Google Adwords. Adwords bygger på andraprisauktioner som ursprungligen uppfanns av ekonomen William Vickrey (nobelpriset 1996). Att förlora pengar som annonsör på Adwords är lätt om du inte vet vad du gör – här är några av våra råd så att att annonserna bidrar till positiv ROI. För dig som vill lära dig mer finns det Google certifieringar.

Verktyg i Google Adwords
Glöm inte heller bort att det finns olika typer av verktyg som Adwords Editor och med Adwords Scripts effektiviserar du dina annonser. I Adwords hittar du också verktyg som Keyword Planner som innebär att du kan få mer information om dina nyckelord.

Söker du en Adwords Specialist? besök Expandtalk – Adwords

Product Listing Ads (produktlistor)

Product Listing Ads (produktlistor eller produkt annonser) eller PLA används i Google Adwords och låter dig använda produktinformation som stora produktbilder,pris, produktinformation och visas när någon söker på en produkt i en annonsörs Merchant Center konto.

[…]

Av |augusti 27th, 2013|Adwords annonsering på Google|Inga kommentarer

Adrank

Vad är Adrank?
Adrank (annonsranking) är ett mått som påverkar annonsvisningen och positionen på Google och naturligtvis är det bra att ha en hög Adrank. Det är Googles system som bestämmer vilken annons som visas vid ett givet tillfälle beroende på sökfråga, geografi, tid, position, enhet, användare.
Adrank algoritmen
Algoritmen fungerar som ett annonspoängsystem för Googles auktioner vilket beror på […]

Av |augusti 27th, 2013|Adwords annonsering på Google|Inga kommentarer

Dynamiska sök annonser (Dynamics Ads)

Dynamics Ads det finns dynamic display ads och dynamic search ads (DSA). Dynamiska sök annonser gör det enklare att hitta trafik till din webbplats utan att bygga länga listor med sökord. Du skapar en annons mall till Google och ett max CPC-bud.

Kompatibelt med annonstillägg

Av |augusti 27th, 2013|Adwords annonsering på Google|Inga kommentarer

Bid management software i Adwords

Genom att automatisera budgivningen går det att få bättre PPC priser (Pay per Click). Det begreppet som man använder är ”programmatic” som beräknas stå för 50% av den digitala annonsförsäljning 2018. Programvarorna har utvecklats för att effektivisera hela budprocessen så att du kan vinna fler bud och därmed få fler besökare. Tyvärr är flera av programvarorna väldigt dyra så det är inte något för små lirare utan större e-handlare och mediabyråer som kan tanka över sina Google MCC konton. Vad man vill ha är integration mot de stora sökmotorerna samt Yandex, Baidu samt socialmedia och personligen tror jag att många kommer att se på tekniker som Adwords scripts som gör det relativt enkelt att automatisera Adwords.

[…]