Affärsutveckling

Affärsutveckling online

Vad är Business Intelligence?

Business Intelligence (BI) är ett begrepp för färdigheter, tekniker, program, processer och metoder för organisationer att bättre förstå sin verksamhet. Ett äldre begrepp är beslutsstöd. Med Business Intelligence kan du se hur företaget mår och mäta allt från omsättningen till besökare på din webbplats. Du får interaktiva rapporter och ett visuellt gränssnitt som gör att det blir enklare att se vad som händer i företaget. Visuell data ökar förståelsen kring komplexa frågor och förbättrar ledningens beslutsförmåga.

[…]

Av |juni 22nd, 2018|Affärsutveckling, Innovation, Webbanalys|Inga kommentarer

Farming robots – jordbruksrobotar ett område som kommer växa kraftigt!

Farming robots (dvs robotar som används inom jordbruk) är en marknad som beräknas omsätta 28,5 miljarder USD 2025. Tekniken kommer göra jordbruk mer effektiva. Det handlar inte bara om robotar som kan ersätta människor och göra traktorer mer effektiva utan även om nya typer av drönare.

Tekniken används för

Drönare (främst övervakning)
Kontroll av ogräs och […]

Artificiell Intelligens – tekniken som kommer påverka ditt liv

Artificiell intelligens ökar  i omfattning och  allt fler företag jobbar med AI. Revolutionen inom området kommer inte bara påverka arbetsmarknaden men också människors liv och en del jämför den här tekniken som ett paradigmskifte liknande när elektriciteten slog igenom. Men vad menas egentligen med AI?
vad är AI?
Artificiell intelligens är begrepp inom datavetenskapen som handlar om […]

Av |mars 2nd, 2018|Affärsutveckling, Forma framtiden, Innovation, Robot|Inga kommentarer

Affärsexperiment – utveckla företagets business med experiment och olika tester!

Affärs experiment (business experiment) är en metod som de flesta marknadschefer och business utvecklare borde känna till och använda sig av. Digital teknik förändrar i grunden konsumtionsvanor och hur företag konkurrerar. Nya möjligheter för tillväxt uppstår – hos de företag som lyckas vara agila och använda smarta värde skapande strategier, och hanterar förändringar och lyckas […]

Av |augusti 21st, 2016|Affärsutveckling, Webbanalys|Inga kommentarer

Bloggtävling – En digital kampanj som ger kraftfulla länkar från influencers

En metod för att få många länkar är att skapa en bloggtävling. Det går att göra i flera steg genom att först utnämna en del bloggare eller influencers. Därefter får influencerna själva skapa uppmärksamhet att de blivit utnämnda. Genom att förse dem med bildmaterial och länkar så ökar sannolikheten att man får en naturlig länk […]

Marketing automation – hur ser marknaden ut?

Konsten att använda sig av autopiloter
Har du upptäckt fördelarna med att automatisera din marknadsföring? Marketing automation är ett hett område som expanderar mycket kraftigt enligt en Gartner rapport. Det finns mycket pengar att spara genom att automatisera uppgifter och flöden inom marknadsföringen. Marknaden enligt en Gartner rapport beräknas vara värd svindlande $ 22 000 000 000 slutet av 2014. Bara 3% av företag som finns i andra branscher än IT har börjat använda tekniken – vilket innebär att det finns en enorm marknadspotential för digitala mediebyråer. […]

Av |juli 14th, 2014|Affärsutveckling, Onlinemarknadsföring|Inga kommentarer

Smartphones och mobil anpassade webbplatser

Se till att inte misslyckas mobilt – det kan kosta dig stora summor

[fusion_text]Jag läste en artikel på Searchengingewatch om mobil implementeringar där de presenterade en undersökning med många misslyckade mobilsajter vilket innebär att företag riskerar tappa många kunder.

[…]

Kundlojalitet bygger företaget!

Alla marknadsförare har nog ställt sig frågan hur man bygger kundlojalitet för företaget. Kundlojalitet (customer loyalty) är ett stort affärsområde för många digitala strateger och management konsulter.
[…]

Av |juni 26th, 2014|Affärsutveckling|Inga kommentarer

Konkurrentanalys – vad vet du om dina konkurrenter?

Konkurrentanalys är något som marknadsförare har jobbat mycket med. Vad som har hänt är att vi nu kan göra konkurrentanalysen direkt online på nätet eftersom uppgifterna är tillgängliga. Det här är värdefull information för ditt företag!

[…]

Mobila kuponger förändrar köpbeteendet

Mobila kuponger ändrar kundbeteenden och skapar kundlojalitet. I USA har man haft en lång historia med kuponger i konsumentledet som kunderna klippt ur – läskedryckstillverkarna Coca Cola och Pepsi var tidiga och bland de första företagen att använda kupongerna redan i början på 1900-talet. Men vem vill bära runt papperslappar när du kan använda mobila kuponger?
[…]

Av |maj 10th, 2014|Affärsutveckling, Mobil marknadsföring, Nyheter|Inga kommentarer