Affärsutveckling

Affärsutveckling online

Affärsexperiment – utveckla företagets business med experiment och olika tester!

Affärs experiment (business experiment) är en metod som de flesta marknadschefer och business utvecklare borde känna till och använda sig av. Digital teknik förändrar i grunden konsumtionsvanor och hur företag konkurrerar. Nya möjligheter för tillväxt uppstår – hos de företag som lyckas vara agila och använda smarta värde skapande strategier, och hanterar förändringar och lyckas […]

Av |augusti 21st, 2016|Affärsutveckling, Webbanalys|Inga kommentarer

Marketing automation – hur ser marknaden ut?

Konsten att använda sig av autopiloter
Har du upptäckt fördelarna med att automatisera din marknadsföring? Marketing automation är ett hett område som expanderar mycket kraftigt enligt en Gartner rapport. Det finns mycket pengar att spara genom att automatisera uppgifter och flöden inom marknadsföringen. Marknaden enligt en Gartner rapport beräknas vara värd svindlande $ 22 000 000 000 slutet av 2014. Bara 3% av företag som finns i andra branscher än IT har börjat använda tekniken – vilket innebär att det finns en enorm marknadspotential för digitala mediebyråer. […]

Av |juli 14th, 2014|Affärsutveckling, Onlinemarknadsföring|Inga kommentarer

Smartphones och mobil anpassade webbplatser

Se till att inte misslyckas mobilt – det kan kosta dig stora summor

[fusion_text]Jag läste en artikel på Searchengingewatch om mobil implementeringar där de presenterade en undersökning med många misslyckade mobilsajter vilket innebär att företag riskerar tappa många kunder.

[…]

Kundlojalitet bygger företaget!

Alla marknadsförare har nog ställt sig frågan hur man bygger kundlojalitet för företaget. Kundlojalitet (customer loyalty) är ett stort affärsområde för många digitala strateger och management konsulter.
[…]

Av |juni 26th, 2014|Affärsutveckling|Inga kommentarer