Affärsutveckling

Affärsutveckling online

Artificiell Intelligens – tekniken som kommer påverka ditt liv

Artificiell intelligens ökar  i omfattning och  allt fler företag jobbar med AI. Revolutionen inom området kommer inte bara påverka arbetsmarknaden men också människors liv. Men vad menas egentligen med AI?
vad är AI?
Artificiell intelligens är begrepp inom datavetenskapen som handlar om intelligens som uppvisas av maskiner. Tekniken har fram till nu utvecklats av ett fåtal större […]

Av |mars 2nd, 2018|Affärsutveckling, Innovation|Inga kommentarer

Affärsexperiment – utveckla företagets business med experiment och olika tester!

Affärs experiment (business experiment) är en metod som de flesta marknadschefer och business utvecklare borde känna till och använda sig av. Digital teknik förändrar i grunden konsumtionsvanor och hur företag konkurrerar. Nya möjligheter för tillväxt uppstår – hos de företag som lyckas vara agila och använda smarta värde skapande strategier, och hanterar förändringar och lyckas […]

Av |augusti 21st, 2016|Affärsutveckling, Webbanalys|Inga kommentarer

Marketing automation – hur ser marknaden ut?

Konsten att använda sig av autopiloter
Har du upptäckt fördelarna med att automatisera din marknadsföring? Marketing automation är ett hett område som expanderar mycket kraftigt enligt en Gartner rapport. Det finns mycket pengar att spara genom att automatisera uppgifter och flöden inom marknadsföringen. Marknaden enligt en Gartner rapport beräknas vara värd svindlande $ 22 000 000 000 slutet av 2014. Bara 3% av företag som finns i andra branscher än IT har börjat använda tekniken – vilket innebär att det finns en enorm marknadspotential för digitala mediebyråer. […]

Av |juli 14th, 2014|Affärsutveckling, Onlinemarknadsföring|Inga kommentarer

Smartphones och mobil anpassade webbplatser

Se till att inte misslyckas mobilt – det kan kosta dig stora summor

[fusion_text]Jag läste en artikel på Searchengingewatch om mobil implementeringar där de presenterade en undersökning med många misslyckade mobilsajter vilket innebär att företag riskerar tappa många kunder.

[…]

Kundlojalitet bygger företaget!

Alla marknadsförare har nog ställt sig frågan hur man bygger kundlojalitet för företaget. Kundlojalitet (customer loyalty) är ett stort affärsområde för många digitala strateger och management konsulter.
[…]

Av |juni 26th, 2014|Affärsutveckling|Inga kommentarer

Konkurrentanalys – vad vet du om dina konkurrenter?

Konkurrentanalys är något som marknadsförare har jobbat mycket med. Vad som har hänt är att vi nu kan göra konkurrentanalysen direkt online på nätet eftersom uppgifterna är tillgängliga. Det här är värdefull information för ditt företag!

[…]

Mobila kuponger förändrar köpbeteendet

Mobila kuponger ändrar kundbeteenden och skapar kundlojalitet. I USA har man haft en lång historia med kuponger i konsumentledet som kunderna klippt ur – läskedryckstillverkarna Coca Cola och Pepsi var tidiga och bland de första företagen att använda kupongerna redan i början på 1900-talet. Men vem vill bära runt papperslappar när du kan använda mobila kuponger?
[…]

Internetmarknadsföring Stockholm

Du hittar många Internetbolag som är specialiserade på internetmarknadsföring i Stockholm. Det finns horder av digitala strateger, digitala byråer, konsultbolag, managementbolag, fullservicebyråer och renodlade sökmotorbolag.  Som i de flesta branscher är konkurrensen i Stockholm tuff.

Vad menas egentligen med internetmarknadsföring? Den digitala marknadsföringen är en del marknadsstrategin. I vår värld är det ett mycket stort begrepp som […]

Mäta webbplats – vilka är de viktigaste måtten och mätvärdena?

Vilka som är de viktigaste måtten beror på vilken typ av sajt som du har och affärsmålen med sajten. Det finns olika affärsmål beroende på om syftet med webbplatsen är:

Ecommerce:. där fokus ligger på försäljning och att sälja produkter
Lead generation: sajter som vill vaska fram kontaktpersoner till säljavdelningen
Innehållssajter: som vill få besökarna att engagera sig […]

Bid management software i Adwords

Genom att automatisera budgivningen går det att få bättre PPC priser (Pay per Click). Det begreppet som man använder är ”programmatic” som beräknas stå för 50% av den digitala annonsförsäljning 2018. Programvarorna har utvecklats för att effektivisera hela budprocessen så att du kan vinna fler bud och därmed få fler besökare. Tyvärr är flera av programvarorna väldigt dyra så det är inte något för små lirare utan större e-handlare och mediabyråer som kan tanka över sina Google MCC konton. Vad man vill ha är integration mot de stora sökmotorerna samt Yandex, Baidu samt socialmedia och personligen tror jag att många kommer att se på tekniker som Adwords scripts som gör det relativt enkelt att automatisera Adwords.

[…]