Tillfogas textannonsen för att göra den mer relevant. Du hittas annonstilläggen under fliken annonstillägg.
Annonstillägg kan läggas på kontonivå och vissa i kampanjnivå.

Exempel på annonstillägg som du kan lägga till i Adwords.

  1. Plats och adressinformation – adresstillägg – kan användas endast via ”Mybusiness konto” (fd Google Places). Tidigare gick det att lägga till adresser med manuella tillägg. Man kopplar ”Mybusiness” som finns i Google+ till sitt Adwords konto
  2. Platslänkar till webbplatsen – webbplatstillägg extra länkar till sajten som leder in till andra sidor exempelvis prissidor, vanliga frågor, support sidor. Dessa visas vanligtvis  högst upp på den första positionen.
  3. Ring och telefonnummer – samtalstillägg att man visar telefonnummer. I en mobil blir det klickbar länk som visas som en ikon. Nummerpanelen öppnas och användarna kan välja att ringa upp.
  4. Call out extensions  (Beskrivningstillägg) – ligger mellan annonstexten och andra tillägg där man kan lägga unique selling points
  5. Sociala tillägg – om du har en Google+ sida som visar hur många följare man har vilket ger social proof.
  6. Appar
  7. Recensioner

Du läger  till annonstillägg när du skapar en kampanj.