Google analytics

Om Google Analytics och hur du mäter din webbplats. Google Analytics har blivit en defacto standard inom digital online marknadsföring och kommer utvecklas ännu mer när vi kopplar upp oss med mer devices (Internet of Things) och inbäddade produkter. Inom organisationen finns det stora mängder strukturerad och ostrukturerad data som måste analyseras och göra tillgänglig inom organisationen. Stora frågor och svar kommer bli allt mer tillgängligt inom en organisation och Google Analytics är en komponent som behövs för att skapa korrekta och strategiska beslut.

Smartphones och mobil anpassade webbplatser

Se till att inte misslyckas mobilt – det kan kosta dig stora summor

[fusion_text]Jag läste en artikel på Searchengingewatch om mobil implementeringar där de presenterade en undersökning med många misslyckade mobilsajter vilket innebär att företag riskerar tappa många kunder.

[…]

Google kurser

[ig_row][ig_column span=”span12″][ig_text]
Behöver du hjälp med Adwords? Det finns flera online Google kurser som du kan anmäla dig och som dessutom är gratis att testa.
[…]

Betydelsen att bygga effektiva landningssidor

Tips hur du bygger effektiva landningssidor.
Bra landningssidor är viktigt när du annonserar på Google Adwords eftersom det betyder att din marknadsföring blir mer effektiv och kostnaden för att få nya kunder sjunker med effektivare design. Se till att målsidan dina annonser pekar på exakt vad du säljer och har så få steg som möjligt för […]

Av |augusti 31st, 2013|Adwords annonsering på Google, Google analytics|Inga kommentarer

Mäta webbplats – vilka är de viktigaste måtten och mätvärdena?

Vilka som är de viktigaste måtten beror på vilken typ av sajt som du har och affärsmålen med sajten. Det finns olika affärsmål beroende på om syftet med webbplatsen är:

Ecommerce:. där fokus ligger på försäljning och att sälja produkter
Lead generation: sajter som vill vaska fram kontaktpersoner till säljavdelningen
Innehållssajter: som vill få besökarna att engagera sig […]