Google analytics

Om Google Analytics och hur du mäter din webbplats. Google Analytics har blivit en defacto standard inom digital online marknadsföring och kommer utvecklas ännu mer när vi kopplar upp oss med mer devices (Internet of Things) och inbäddade produkter. Inom organisationen finns det stora mängder strukturerad och ostrukturerad data som måste analyseras och göra tillgänglig inom organisationen. Stora frågor och svar kommer bli allt mer tillgängligt inom en organisation och Google Analytics är en komponent som behövs för att skapa korrekta och strategiska beslut.

Varumärkesstrategin i den digitala världen

En del säger att fler och fler struntar i de traditionella varumärkena eftersom de vill använda nya märken och vara pionjärer (”early adopters”) ett begrepp hos trendspanarna är ”clean slate brands” där konsumenter väljer helt nya varumärken.

[notification type=”alert-success” close=”false”] Varumärkesstrategi handlar om hur man marknadsför varumärket i olika kanaler men även hur den grafiska profilen […]

Av |juni 15th, 2011|Design, Google analytics|Inga kommentarer