Mobil marknadsföring

Mobil marknadsföring och artiklar som handlar om digital marknadsföring på mobilen.

Geofencing – smart teknik i köpcenter

Vad är geofencing?
Geofencing använder tekniker som GPS eller RFID för att definiera geografiska zoner och dra cirklar kring en fysisk position vilket kan vara en arbetsplats eller område. Det är en form av location-based services som tex kan skicka ett meddelande till en smartphone.

För marknadsförare är det attraktivt att kunna nå användarna i ett shoppingcenter […]

Av |maj 21st, 2015|Mobil marknadsföring|Inga kommentarer

Smartphones och mobil anpassade webbplatser

Se till att inte misslyckas mobilt – det kan kosta dig stora summor

[fusion_text]Jag läste en artikel på Searchengingewatch om mobil implementeringar där de presenterade en undersökning med många misslyckade mobilsajter vilket innebär att företag riskerar tappa många kunder.

[…]

Google Nearby

Senare den här månaden lanseras Google Nearby som är en app för Android smartphones som har lokal spårning. Det innebär att användarna kan ha koll på vänner, butiker och andra devices som finns i närheten av telefonen. Du kan använda systemet för att hitta platser på en karta och undersöka restauranger, kaféer, parker, aktiviteter, parkeringsplatspåminnelser mm. […]

Av |juni 15th, 2014|Google, Mobil marknadsföring|Inga kommentarer

Mobila kuponger förändrar köpbeteendet

Mobila kuponger ändrar kundbeteenden och skapar kundlojalitet. I USA har man haft en lång historia med kuponger i konsumentledet som kunderna klippt ur – läskedryckstillverkarna Coca Cola och Pepsi var tidiga och bland de första företagen att använda kupongerna redan i början på 1900-talet. Men vem vill bära runt papperslappar när du kan använda mobila kuponger?
[…]