sökmotoroptimering

Om sökmotoroptimering (seo) och rankingfaktorer för att komma högt på Googles sökmotorer. Sökmotoroptimering omfattar olika processer för att synas högt på Google men även andra sökmotorer som Bing och Youtube. De stora områdena i sökmotoroptimering omfattar sökbeteendeundersökningar, onsite optimering, onpage optimering, offsite optimering (länkar och outreach metoder) och infrastruktur. Om du vill läsa mer om sökmotoroptimering besök expandtalk.se

URL parametrar – konfigurera i Google Webmaster Tools

URL parametrar innebär att det kan vara mycket innehåll som Google ser som duplicerat. Det kan tex handla om att sidorna sorteras efter olika attribut som färg, storlek mm. UTM-parametrar behöver du inte bry dig om eftersom Google förstår dessa.

Konfigurera URL parametrar
Konfigurera URL parametrar i Google Webmaster Tools. Om du vill använda den här metoden […]

Av |mars 31st, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

SEO 2015 – bra video som förklarar seo

Översiktlig video om seo 2015.som visar nödvändiga delar med SEO för 2015.

Av |mars 29th, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Canonical taggen

Canonical taggen är en regel som används vid s.k. kanoniska webbadresser som visar var innehållet ursprungligen kommer från. Tyvärr fungerar inte alltid canonical utan Google indexerar sidorna ändå och då får man använda andra metoder.
Vanliga misstag med canonical taggen:
http://googlewebmastercentral.blogspot.se/2013/04/5-common-mistakes-with-relcanonical.html Exempelvis hur man hanterar sidnumrerat innehåll där man kan använda rel = ”prev” och rel = ”next” […]

Av |mars 3rd, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

SEO Visibility

SEO visibility är ett index från Searchmetrics som består av sökvolym och ranking på positionen på varje sökord.
Man vill ha ett så högt värde som möjligt. SEO visar den nuvarande trenden och historiska utveckling av en domäns synlighet i sökmotorer.  Trafiken kan komma från många olika ställen på nätet och SEO visibility gör det möjligt att […]

Av |januari 23rd, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer