Sökmotoroptimering

Om sökmotoroptimering (seo) och rankingfaktorer för att komma högt på Googles sökmotorer. Sökmotoroptimering omfattar olika processer för att synas högt på Google men även andra sökmotorer som Bing och Youtube. De stora områdena i sökmotoroptimering omfattar sökbeteendeundersökningar, onsite optimering, onpage optimering, offsite optimering (länkar och outreach metoder) och infrastruktur.

Om du vill läsa mer om sökmotoroptimering besök expandtalk.se

De bästa WordPress pluginerna

Här är min lista på favoritpluginer som jag ofta använder på flera av mina sajter som standardinstallation
Att använda plugins är lite av charmen med WordPress och det finns mängder av tillägg som exemplvis Jetpack där du kan lägga till en mängd tjänster.
SEO och sökmotoroptimering

Wordpress-seo från Yost är ett måste som i det närmaste blivit en […]

Bloggtävling – En digital kampanj som ger kraftfulla länkar från influencers

En metod för att få många länkar är att skapa en bloggtävling. Det går att göra i flera steg genom att först utnämna en del bloggare eller influencers. Därefter får influencerna själva skapa uppmärksamhet att de blivit utnämnda. Genom att förse dem med bildmaterial och länkar så ökar sannolikheten att man får en naturlig länk […]

URL parametrar – konfigurera i Google Webmaster Tools

URL parametrar innebär att det kan vara mycket innehåll som Google ser som duplicerat. Det kan tex handla om att sidorna sorteras efter olika attribut som färg, storlek mm. UTM-parametrar behöver du inte bry dig om eftersom Google förstår dessa.

Konfigurera URL parametrar
Konfigurera URL parametrar i Google Webmaster Tools. Om du vill använda den här metoden […]

Av |mars 31st, 2015|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

SEO 2015 – bra video som förklarar seo

Översiktlig video om seo 2015.som visar nödvändiga delar med Sökmotoroptimering dvs SEO (Search Engine Optimization) för 2015.

[…]

Av |mars 29th, 2015|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Canonical taggen

Canonical taggen är en regel som används vid s.k. kanoniska webbadresser som visar var innehållet ursprungligen kommer från. Tyvärr fungerar inte alltid canonical utan Google indexerar sidorna ändå och då får man använda andra metoder.
Vanliga misstag med canonical taggen:
http://googlewebmastercentral.blogspot.se/2013/04/5-common-mistakes-with-relcanonical.html Exempelvis hur man hanterar sidnumrerat innehåll där man kan använda rel = ”prev” och rel = ”next” […]

Av |mars 3rd, 2015|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

SEO Visibility

SEO visibility är ett index från Searchmetrics som består av sökvolym och ranking på positionen på varje sökord.
Man vill ha ett så högt värde som möjligt. SEO visar den nuvarande trenden och historiska utveckling av en domäns synlighet i sökmotorer.  Trafiken kan komma från många olika ställen på nätet och SEO visibility gör det möjligt att […]

Av |januari 23rd, 2015|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

CTR

CTR visar hur ofta dina annonser klickas och måttet används både i Adwords och inom det organiska för att se hur väl metadata är skrivna (du hittar den organska CTR:en i Google Search Consol).

CTR beräknas genom att dividera antalet klick med antalet visningar. Höga CTR indikerar effektiv sökordsinriktning och övertygande, relevanta textannonser. Jag har sett […]

Av |november 17th, 2014|Adwords annonsering på Google, Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Content marketing – vad är det egentligen?

Content marketing (innehållsmarknadsföring) handlar om att skapa intressant innehåll på sin nisch.

Många content projekt misslyckas tyvärr – helt enkelt eftersom man inte har tillräcklig passion för det som man skriver om. Det räcker inte med att skriva mekaniskt från ett seo perspektiv – utan man måste engagera läsarna med intressant innehåll. Du kan inte använda texter […]

Av |juni 14th, 2014|Onlinemarknadsföring, Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Språkstöd

Språkstöd på webbplatser
Läs artikel om hreflang problem och hur du undviker problem på sajter med flerspråk.ppr

Auditing Hreflang Annotations: The Most Common Issues & How To Avoid Them

Av |juni 9th, 2014|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

De bästa pressrelease sajterna i Sverige

Att skriva en pressrelease
Traditionell marknadsföring handlar ofta om att skriva en pressrelase om en tjänst eller ny produkt för en pressrelease sajt eller tidning. Om du har en ny sajt eller gjort om sajten finns det ett stort värde att skapa pressreleaser med länkar till ditt företag inte bara för att presentera ett nyhetsvärde men […]

Av |maj 15th, 2014|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer