sökmotoroptimering

Om sökmotoroptimering (seo) och rankingfaktorer för att komma högt på Googles sökmotorer. Sökmotoroptimering omfattar olika processer för att synas högt på Google men även andra sökmotorer som Bing och Youtube. De stora områdena i sökmotoroptimering omfattar sökbeteendeundersökningar, onsite optimering, onpage optimering, offsite optimering (länkar och outreach metoder) och infrastruktur. Om du vill läsa mer om sökmotoroptimering besök expandtalk.se

URL parametrar – konfigurera i Google Webmaster Tools

URL parametrar innebär att det kan vara mycket innehåll som Google ser som duplicerat. Det kan tex handla om att sidorna sorteras efter olika attribut som färg, storlek mm. UTM-parametrar behöver du inte bry dig om eftersom Google förstår dessa.

Konfigurera URL parametrar
Konfigurera URL parametrar i Google Webmaster Tools. Om du vill använda den här metoden […]

Av |mars 31st, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

SEO 2015 – bra video som förklarar seo

Översiktlig video om seo 2015.som visar nödvändiga delar med Sökmotoroptimering dvs SEO (Search Engine Optimization) för 2015.

[…]

Av |mars 29th, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Canonical taggen

Canonical taggen är en regel som används vid s.k. kanoniska webbadresser som visar var innehållet ursprungligen kommer från. Tyvärr fungerar inte alltid canonical utan Google indexerar sidorna ändå och då får man använda andra metoder.
Vanliga misstag med canonical taggen:
http://googlewebmastercentral.blogspot.se/2013/04/5-common-mistakes-with-relcanonical.html Exempelvis hur man hanterar sidnumrerat innehåll där man kan använda rel = ”prev” och rel = ”next” […]

Av |mars 3rd, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

SEO Visibility

SEO visibility är ett index från Searchmetrics som består av sökvolym och ranking på positionen på varje sökord.
Man vill ha ett så högt värde som möjligt. SEO visar den nuvarande trenden och historiska utveckling av en domäns synlighet i sökmotorer.  Trafiken kan komma från många olika ställen på nätet och SEO visibility gör det möjligt att […]

Av |januari 23rd, 2015|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Språkstöd

Språkstöd på webbplatser
Läs artikel om hreflang problem och hur du undviker problem på sajter med flerspråk.ppr

http://searchengineland.com/auditing-hreflang-annotations-common-issues-avoid-219483

Av |juni 9th, 2014|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

De bästa pressrelease sajterna i Sverige

Att skriva en pressrelease
Traditionell marknadsföring handlar ofta om att skriva en pressrelase om en tjänst eller ny produkt för en pressrelease sajt eller tidning. Om du har en ny sajt eller gjort om sajten finns det ett stort värde att skapa pressreleaser med länkar till ditt företag inte bara för att presentera ett nyhetsvärde men […]

Av |maj 15th, 2014|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Duplicerat innehåll

Duplicerat innehåll (duplicate content) enligt Matt Cutts räknar han med att 25-30% av allt innehåll på webben är duplicerat innehåll och det är inte någon stor risk om man inte använder det aggresivt och inte tillför något värde.

Av |mars 31st, 2014|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Program för nyckelordsanalys och sökordsanalys

Varje dag sker det mängder av sökningar på Google, Yahoo och Bing. Nyckelordsanalys är ofta det första steget när man skapar innehåll och viktigt för alla webbplatsägare var det finns sökvolymer inom den nisch som du arbetar med.

Nyckelordsanalys är en typ av seo-analys som innebär att du analyserar de ord som du vill att din målgrupp […]

Länkanalys – när du behöver analysera dina länkar

Googles grundalgoritm handlade om länkar och hur man gör en korrekt länkanalys har ändrats under åren. För några år sedan kunde seo-bolag spamma upp sajter med 1000-tals länkar vilket fungerar mindre bra idag eftersom de har lanserat olika typer av filter. Trots det spelar länkar en stor roll i hur man får trafik till sin […]

Av |september 4th, 2013|sökmotoroptimering, Webbanalys, Webteknik|Inga kommentarer

Internetmarknadsföring Stockholm

Du hittar många Internetbolag som är specialiserade på internetmarknadsföring i Stockholm. Det finns horder av digitala strateger, digitala byråer, konsultbolag, managementbolag, fullservicebyråer och renodlade sökmotorbolag.  Som i de flesta branscher är konkurrensen i Stockholm tuff.

Vad menas egentligen med internetmarknadsföring? Den digitala marknadsföringen är en del marknadsstrategin. I vår värld är det ett mycket stort begrepp som […]