sökmotoroptimering

Om sökmotoroptimering (seo) och rankingfaktorer för att komma högt på Googles sökmotorer. Sökmotoroptimering omfattar olika processer för att synas högt på Google men även andra sökmotorer som Bing och Youtube. De stora områdena i sökmotoroptimering omfattar sökbeteendeundersökningar, onsite optimering, onpage optimering, offsite optimering (länkar och outreach metoder) och infrastruktur. Om du vill läsa mer om sökmotoroptimering besök expandtalk.se

Språkstöd

Språkstöd på webbplatser
Läs artikel om hreflang problem och hur du undviker problem på sajter med flerspråk.ppr

http://searchengineland.com/auditing-hreflang-annotations-common-issues-avoid-219483

Av |juni 9th, 2014|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

De bästa pressrelease sajterna i Sverige

Att skriva en pressrelease
Traditionell marknadsföring handlar ofta om att skriva en pressrelase om en tjänst eller ny produkt för en pressrelease sajt eller tidning. Om du har en ny sajt eller gjort om sajten finns det ett stort värde att skapa pressreleaser med länkar till ditt företag inte bara för att presentera ett nyhetsvärde men […]

Av |maj 15th, 2014|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Duplicerat innehåll

Duplicerat innehåll (duplicate content) enligt Matt Cutts räknar han med att 25-30% av allt innehåll på webben är duplicerat innehåll och det är inte någon stor risk om man inte använder det aggresivt och inte tillför något värde.

Av |mars 31st, 2014|sökmotoroptimering|Inga kommentarer

Program för nyckelordsanalys och sökordsanalys

Varje dag sker det mängder av sökningar på Google, Yahoo och Bing. Nyckelordsanalys är ofta det första steget när man skapar innehåll och viktigt för alla webbplatsägare var det finns sökvolymer inom den nisch som du arbetar med.

Nyckelordsanalys är en typ av seo-analys som innebär att du analyserar de ord som du vill att din målgrupp […]