Sökmotoroptimering

Om sökmotoroptimering (seo) och rankingfaktorer för att komma högt på Googles sökmotorer. Sökmotoroptimering omfattar olika processer för att synas högt på Google men även andra sökmotorer som Bing och Youtube. De stora områdena i sökmotoroptimering omfattar sökbeteendeundersökningar, onsite optimering, onpage optimering, offsite optimering (länkar och outreach metoder) och infrastruktur.

Om du vill läsa mer om sökmotoroptimering besök expandtalk.se

Duplicerat innehåll

Duplicerat innehåll (duplicate content) enligt Matt Cutts räknar han med att 25-30% av allt innehåll på webben är duplicerat innehåll och det är inte någon stor risk om man inte använder det aggresivt och inte tillför något värde.

[…]

Av |mars 31st, 2014|Sökmotoroptimering|Inga kommentarer

CDN – Content Delivery Network – ger dig snabbare webbsidor

Content Delivery Network (CDN:er) är tjänster som gör att du kan snabba upp din webbplats. Företag har stora distribuerade system av servrar utplacerade i flera datacenter på Internet. Målet med är att ge slutanvändarna högre tillgänglighet och bättre prestanda.
Tänk på användarna och skaffa en snabb webbplats!
Vem har inte tröttnat att besöka en webbplats på grund av […]

Program för nyckelordsanalys och sökordsanalys

Varje dag sker det mängder av sökningar på Google, Yahoo och Bing. Nyckelordsanalys är ofta det första steget när man skapar innehåll och viktigt för alla webbplatsägare var det finns sökvolymer inom den nisch som du arbetar med.

Nyckelordsanalys är en typ av seo-analys som innebär att du analyserar de ord som du vill att din målgrupp […]

Länkanalys – när du behöver analysera dina länkar

Googles grundalgoritm handlade om länkar och hur man gör en korrekt länkanalys har ändrats under åren. För några år sedan kunde seo-bolag spamma upp sajter med 1000-tals länkar vilket fungerar mindre bra idag eftersom de har lanserat olika typer av filter. Trots det spelar länkar en stor roll i hur man får trafik till sin […]

Av |september 4th, 2013|Nyheter, Sökmotoroptimering, Webbanalys|Inga kommentarer

Internetmarknadsföring Stockholm

Du hittar många Internetbolag som är specialiserade på internetmarknadsföring i Stockholm. Det finns horder av digitala strateger, digitala byråer, konsultbolag, managementbolag, fullservicebyråer och renodlade sökmotorbolag.  Som i de flesta branscher är konkurrensen i Stockholm tuff.

Vad menas egentligen med internetmarknadsföring? Den digitala marknadsföringen är en del marknadsstrategin. I vår värld är det ett mycket stort begrepp som […]

Övervakning av webbplatser

Det finns en uppsjö av tjänster för att övervaka sajter att de är uppe och där du får alerts när servern går ner. Själv har jag haft positiva erfarenheter av Pingly.com som jag tror är ett svenskt företag.

https://www.pingdom.com
Pingdom
Kolla om en sajt går ner och hur pass bra sajten fungerar. Du får alerts när den går ner.

http://Pingability.com
Pingability
Pingability […]

Penguin filtret – vad ska man göra?

Det finns olika teorier hur man ska klara Googles uppdatering Penguin.

Den 25:e maj 2012 skrev Matt Cutts att de hade gjort en uppdatering av algoritmen vilket snabbt fick namnet Penguine 2.1. sedan dess har filtret troligvis utvecklats. Tidigare pratade seo-människorna ofta om sandlådan och att man kunde hamna i på en plats så att man […]

Av |april 5th, 2013|Google, Sökmotoroptimering, Webbstrategi|Inga kommentarer

Vad är egentligen etisk seo?

En fråga som jag ställt mig flera gånger under senaste tiden är vad som är etisk seo. Diskussionen har blossat upp på olika platser och det finns många som har synpunkter på ämnet. Det är lätt att sätta sig på höga hästar och jag tycker inte  om att leka moralgubbe. En sak är klar och det […]

Av |augusti 13th, 2011|Affärsutveckling, Google, Sökmotoroptimering|Inga kommentarer