Om hur du analyserar webbplatser

Affärsexperiment – utveckla företagets business med experiment och olika tester!

Affärs experiment (business experiment) är en metod som de flesta marknadschefer och business utvecklare borde känna till och använda sig av. Digital teknik förändrar i grunden konsumtionsvanor och hur företag konkurrerar. Nya möjligheter för tillväxt uppstår – hos de företag som lyckas vara agila och använda smarta värde skapande strategier, och hanterar förändringar och lyckas […]

Av |augusti 21st, 2016|Affärsutveckling, Webbanalys|Inga kommentarer

Konkurrentanalys – vad vet du om dina konkurrenter?

Konkurrentanalys är något som marknadsförare har jobbat mycket med. Vad som har hänt är att vi nu kan göra konkurrentanalysen direkt online på nätet eftersom uppgifterna är tillgängliga. Det här är värdefull information för ditt företag!

[…]

Länkanalys – när du behöver analysera dina länkar

Googles grundalgoritm handlade om länkar och hur man gör en korrekt länkanalys har ändrats under åren. För några år sedan kunde seo-bolag spamma upp sajter med 1000-tals länkar vilket fungerar mindre bra idag eftersom de har lanserat olika typer av filter. Trots det spelar länkar en stor roll i hur man får trafik till sin […]

Av |september 4th, 2013|sökmotoroptimering, Webbanalys, Webteknik|Inga kommentarer

Internetmarknadsföring Stockholm

Du hittar många Internetbolag som är specialiserade på internetmarknadsföring i Stockholm. Det finns horder av digitala strateger, digitala byråer, konsultbolag, managementbolag, fullservicebyråer och renodlade sökmotorbolag.  Som i de flesta branscher är konkurrensen i Stockholm tuff.

Vad menas egentligen med internetmarknadsföring? Den digitala marknadsföringen är en del marknadsstrategin. I vår värld är det ett mycket stort begrepp som […]