Om hur du analyserar webbplatser genom webbanalys.

Vad är Business Intelligence?

Business Intelligence (BI) är ett begrepp för färdigheter, tekniker, program, processer och metoder för organisationer att bättre förstå sin verksamhet. Ett äldre begrepp är beslutsstöd. Med Business Intelligence kan du se hur företaget mår och mäta allt från omsättningen till besökare på din webbplats. Du får interaktiva rapporter och ett visuellt gränssnitt som gör att det blir enklare att se vad som händer i företaget. Visuell data ökar förståelsen kring komplexa frågor och förbättrar ledningens beslutsförmåga.

[…]

Av |juni 22nd, 2018|Affärsutveckling, Innovation, Webbanalys|Inga kommentarer

Affärsexperiment – utveckla företagets business med experiment och olika tester!

Affärs experiment (business experiment) är en metod som de flesta marknadschefer och business utvecklare borde känna till och använda sig av. Digital teknik förändrar i grunden konsumtionsvanor och hur företag konkurrerar. Nya möjligheter för tillväxt uppstår – hos de företag som lyckas vara agila och använda smarta värde skapande strategier, och hanterar förändringar och lyckas […]

Av |augusti 21st, 2016|Affärsutveckling, Webbanalys|Inga kommentarer

Analytics, optimering och webbanalys

Analytics – Vi tipsar om de bästa webbplatserna kring webbanalys!
Analytics har blivit mer och mer komplext. Ett företag som har en stark närvaro på nätet bör löpande analysera, förstå och värdera sin online-trafik och Google Analytics är i det närmaste en nödvändighet för att förstå hur en webbplats används.

Google Analytics är Googles gratisverktyg som har mängder […]

Av |april 1st, 2016|Google Analytics, Webbanalys|1 kommentar

Konkurrentanalys – vad vet du om dina konkurrenter?

Konkurrentanalys är något som marknadsförare har jobbat mycket med. Vad som har hänt är att vi nu kan göra konkurrentanalysen direkt online på nätet eftersom uppgifterna är tillgängliga. Det här är värdefull information för ditt företag!

[…]

A/B-tester – nödvändigt för den digitala marknadsföraren

A//B-testning är en metod att pröva olika sidor för att se vilken sida som fungerar bäst och det är framförallt extremt kul att jobba med eftersom det går att mäta resultatet. Jag har jobbat på företag där vi haft kontinuerliga A/B-tester där vi prövat olika teser och vad som konverterar bäst. I det här dokumentet […]

Länkanalys – när du behöver analysera dina länkar

Googles grundalgoritm handlade om länkar och hur man gör en korrekt länkanalys har ändrats under åren. För några år sedan kunde seo-bolag spamma upp sajter med 1000-tals länkar vilket fungerar mindre bra idag eftersom de har lanserat olika typer av filter. Trots det spelar länkar en stor roll i hur man får trafik till sin […]

Av |september 4th, 2013|Nyheter, Sökmotoroptimering, Webbanalys|Inga kommentarer

Internetmarknadsföring Stockholm

Du hittar många Internetbolag som är specialiserade på internetmarknadsföring i Stockholm. Det finns horder av digitala strateger, digitala byråer, konsultbolag, managementbolag, fullservicebyråer och renodlade sökmotorbolag.  Som i de flesta branscher är konkurrensen i Stockholm tuff.

Vad menas egentligen med internetmarknadsföring? Den digitala marknadsföringen är en del marknadsstrategin. I vår värld är det ett mycket stort begrepp som […]