Affärsutveckling

affärsutveckling

 

 

 

Affärsmodeller, strategi och design

Att utveckla nya affärsmodeller som leder till digital disruption sker ofta samtidigt som man ser på  affärsstrategin, den digitala marknadsstrategin och business case modelling.

Affärsutveckling på nätet är en viktig faktor för företagsutveckling och allt fler företag vill skala upp sin verksamhet och bli det som kallas för scale-ups. Vi  är specialiserade på online marknadsföring och här har vi bloggat om  entreprenörskap och start-ups på nätet.

Artiklar om affärsutveckling online

Bloggtävling – En digital kampanj som ger kraftfulla länkar från influencers

En metod för att få många länkar är att skapa en bloggtävling. Det går att göra i flera steg genom att först utnämna en del bloggare eller influencers. Därefter får influencerna själva skapa uppmärksamhet att de blivit utnämnda. Genom att förse dem med bildmaterial och länkar så ökar sannolikheten att man får en naturlig länk […]

Marketing automation – hur ser marknaden ut?

Konsten att använda sig av autopiloter
Har du upptäckt fördelarna med att automatisera din marknadsföring? Marketing automation är ett hett område som expanderar mycket kraftigt enligt en Gartner rapport. Det finns mycket pengar att spara genom att automatisera uppgifter och flöden inom marknadsföringen. Marknaden enligt en Gartner rapport beräknas vara värd svindlande $ 22 000 000 000 slutet av 2014. Bara 3% av företag som finns i andra branscher än IT har börjat använda tekniken – vilket innebär att det finns en enorm marknadspotential för digitala mediebyråer. […]

Av |juli 14th, 2014|Affärsutveckling, Onlinemarknadsföring|Inga kommentarer

Smartphones och mobil anpassade webbplatser

Se till att inte misslyckas mobilt – det kan kosta dig stora summor

[fusion_text]Jag läste en artikel på Searchengingewatch om mobil implementeringar där de presenterade en undersökning med många misslyckade mobilsajter vilket innebär att företag riskerar tappa många kunder.

[…]

Kundlojalitet bygger företaget!

Alla marknadsförare har nog ställt sig frågan hur man bygger kundlojalitet för företaget. Kundlojalitet (customer loyalty) är ett stort affärsområde för många digitala strateger och management konsulter.
[…]

Av |juni 26th, 2014|Affärsutveckling|Inga kommentarer

Konkurrentanalys – vad vet du om dina konkurrenter?

Konkurrentanalys är något som marknadsförare har jobbat mycket med. Vad som har hänt är att vi nu kan göra konkurrentanalysen direkt online på nätet eftersom uppgifterna är tillgängliga. Det här är värdefull information för ditt företag!

[…]

Mobila kuponger förändrar köpbeteendet

Mobila kuponger ändrar kundbeteenden och skapar kundlojalitet. I USA har man haft en lång historia med kuponger i konsumentledet som kunderna klippt ur – läskedryckstillverkarna Coca Cola och Pepsi var tidiga och bland de första företagen att använda kupongerna redan i början på 1900-talet. Men vem vill bära runt papperslappar när du kan använda mobila kuponger?
[…]

A/B-tester – nödvändigt för den digitala marknadsföraren

A//B-testning är en metod att pröva olika sidor för att se vilken sida som fungerar bäst och det är framförallt extremt kul att jobba med eftersom det går att mäta resultatet. Jag har jobbat på företag där vi haft kontinuerliga A/B-tester där vi prövat olika teser och vad som konverterar bäst. I det här dokumentet […]

Internetmarknadsföring Stockholm

Du hittar många Internetbolag som är specialiserade på internetmarknadsföring i Stockholm. Det finns horder av digitala strateger, digitala byråer, konsultbolag, managementbolag, fullservicebyråer och renodlade sökmotorbolag.  Som i de flesta branscher är konkurrensen i Stockholm tuff.

Vad menas egentligen med internetmarknadsföring? Den digitala marknadsföringen är en del marknadsstrategin. I vår värld är det ett mycket stort begrepp som […]

Mäta webbplats – vilka är de viktigaste måtten och mätvärdena?

Vilka som är de viktigaste måtten beror på vilken typ av sajt som du har och affärsmålen med sajten. Det finns olika affärsmål beroende på om syftet med webbplatsen är:

Ecommerce:. där fokus ligger på försäljning och att sälja produkter
Lead generation: sajter som vill vaska fram kontaktpersoner till säljavdelningen
Innehållssajter: som vill få besökarna […]

Av |juli 12th, 2013|Affärsutveckling, Google Analytics, Webbstrategi|Inga kommentarer

Bid management software i Adwords

Genom att automatisera budgivningen går det att få bättre PPC priser (Pay per Click). Det begreppet som man använder är “programmatic” som beräknas stå för 50% av den digitala annonsförsäljning 2018. Programvarorna har utvecklats för att effektivisera hela budprocessen så att du kan vinna fler bud och därmed få fler besökare. Tyvärr är flera av programvarorna väldigt dyra så det är inte något för små lirare utan större e-handlare och mediabyråer som kan tanka över sina Google MCC konton. Vad man vill ha är integration mot de stora sökmotorerna samt Yandex, Baidu samt socialmedia och personligen tror jag att många kommer att se på tekniker som Adwords scripts som gör det relativt enkelt att automatisera Adwords.

[…]