Conversational AI – robotarna påverkar detaljhandeln

Conversational AI: påverkar den digitala detaljhandeln och kan förbättra kundupplevelsen och säkra försäljningen. Retailers bör använda AI inom kunders köpprocesser för att ligga steget före och inte minst förbättra avkastningen på investeringen.

AI kan också hjälpa till med att öka lyhördhet mot målgruppen genom att snabbt anpassa sig till konkurrenters prissättning och marknadskrav. Detaljhandelsförsäljare kan förändra […]

Retail arbitrage

Retail arbitrage är ett nytt begrepp som börjar bli stort inom detaljhandeln och som handlar om att köpa produkter och sälja dem med vinst på Amazon FBA, Blocket eller Ebay. Återförsäljning på Amazon kräver lite investeringskostnader och innebär minimal risk men svenska Amazon är ännu inte utrullat.Svårigheten är att hitta vilka produkter som man ska […]

Av |februari 10th, 2019|Affärsutveckling, Amazon, Detaljhandel, Nyheter|Inga kommentarer