Webbstrategi

webbstrategi

Om webbstrategier – digitala strategier och tjänster

Syftet med webbstrategi är ofta att öka upp företagets omsättning eller få marknadsföringen att bli effektivare och därmed sänka kostnaderna. Genom webbanalys analyseras data och du får relevant data och åtgärder som innebär att du kan förändra en webbplats.

Det finns flera olika metoder som du kan använda

  • Affärsexperiment – att testa olika hypoteser
  • Visual analytics – en metod att åskådliggöra komplicerad data
  • Datamining
  • Regressionsanalys och korrelationsanalys (statistiska modeller för att mäta samband mellan olika faktorer)
  • Scenario analys
  • Sentiment analys -för att mäta opinion och om en produktlansering kommer fungera
  • Tidsserier och prognosticering
  • Video, bild och röstanalys
  • Montecarlo stimulering
  • Linjär programmering
  • Cohort analys
  • Faktor analys
  • Neurala nätverk
  • Meta analys

Läs mer om de olika metoderna

Cloud-tjänster – Vad är cloud och molntjänster?

Företag kommer i högre grad använda molnet för att leverera bättre affärsresultat – molntjänster kommer bli viktiga och affärskritiska

Många av de stora IT-jättarna som Google, Amazon, Microsoft och IBM satsar på cloudllösningar. Cloudtjänster kommer att vara “standard plattformen” inom Business Application och företag kommer använda molnet för att leverera bättre affärsresultat eftersom man slipper tidskrävande […]

Av |mars 29th, 2015|Industri, Webbstrategi|Inga kommentarer

Minska Adwords kostnaden

Det finns nog många marknadsförare som har kört gasen i botten på Adwords. Det är ett enkelt sätt att öka aktiviteten men i verkligheten är det bara Google som tjänar på ett dåligt konfigurerat Adwords konto. Du och ditt företag får betala mycket för dåliga klick och besökare som inte konverterar. En del byråer tar […]

Av |december 10th, 2014|Adwords annonsering på Google, Webbstrategi|Inga kommentarer

Google kurser

Behöver du hjälp med Adwords? Det finns flera online Google kurser som du kan anmäla dig och som dessutom är gratis att testa.
[…]

Av |maj 22nd, 2014|Adsense, Google, Google Analytics, Webbstrategi|Inga kommentarer

CDN – Content Delivery Network – ger dig snabbare webbsidor

Content Delivery Network (CDN:er) är tjänster som gör att du kan snabba upp din webbplats. Företag har stora distribuerade system av servrar utplacerade i flera datacenter på Internet. Målet med är att ge slutanvändarna högre tillgänglighet och bättre prestanda.
Tänk på användarna och skaffa en snabb webbplats!
Vem har inte tröttnat att besöka en webbplats på grund av […]

A/B-tester – nödvändigt för den digitala marknadsföraren

A//B-testning är en metod att pröva olika sidor för att se vilken sida som fungerar bäst och det är framförallt extremt kul att jobba med eftersom det går att mäta resultatet. Jag har jobbat på företag där vi haft kontinuerliga A/B-tester där vi prövat olika teser och vad som konverterar bäst. I det här dokumentet […]

Program för nyckelordsanalys och sökordsanalys

Varje dag sker det mängder av sökningar på Google, Yahoo och Bing. Nyckelordsanalys är ofta det första steget när man skapar innehåll och viktigt för alla webbplatsägare var det finns sökvolymer inom den nisch som du arbetar med.

Nyckelordsanalys är en typ av seo-analys som innebär att du analyserar de ord som du vill att din målgrupp […]

Mäta webbplats – vilka är de viktigaste måtten och mätvärdena?

Vilka som är de viktigaste måtten beror på vilken typ av sajt som du har och affärsmålen med sajten. Det finns olika affärsmål beroende på om syftet med webbplatsen är:

Ecommerce:. där fokus ligger på försäljning och att sälja produkter
Lead generation: sajter som vill vaska fram kontaktpersoner till säljavdelningen
Innehållssajter: som vill få besökarna […]

Av |juli 12th, 2013|Affärsutveckling, Google Analytics, Webbstrategi|Inga kommentarer

Penguin filtret – vad ska man göra?

Det finns olika teorier hur man ska klara Googles uppdatering Penguin.

Den 25:e maj 2012 skrev Matt Cutts att de hade gjort en uppdatering av algoritmen vilket snabbt fick namnet Penguine 2.1. sedan dess har filtret troligvis utvecklats. Tidigare pratade seo-människorna ofta om sandlådan och att man kunde hamna i på en plats så att man […]

Av |april 5th, 2013|Google, Sökmotoroptimering, Webbstrategi|1 kommentar